Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 90 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití didaktických her při výuce
SVOBODOVÁ, Julie
Bakalářská práce se zabývá použitím didaktických her při výuce a jejich strukturou. Teoretická část se soustředí na objasnění pojmu didaktická hra, popsání konkrétních typů a forem didaktických her a specifika jejich použití při výuce na základní škole, zatímco praktická část je zaměřená na přínos didakticích her pro žáky a jejich vnímání her v souvislosti s kompetencemi Rámcového vzdělávacího programu. Tento přínos byl testován na Základní škole Jakuba Jana Ryby a Základní škole Pohůrecká.
Variabilita výuky přírodopisu na základních školách v kraji Vysočina
Francálková, Petra ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá očekávanými výstupy ve školním vzdělávacím plánu a variabilitou výuky přírodopisu v kraji Vysočina. Cílem této práce je zjistit, zda je pracováno s očekávanými výstupy a zda je výuka přírodopisu v kraji Vysočina pestrá, zajímavá. Práce je rozdělena na dvě části a to na to část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popsán kurikulární dokument, RVP, školská legislativa a jaký je trend v přírodovědném vzdělávání. Praktická část je rozdělena na kvantitativní výzkum a kvalitativní výzkum. V praktické části jsou očekávané výstupy z 82 školních vzdělávacích plánu rozřazeny podle kódování, dále jsou popsány vzorové hodiny přírodopisu na pěti vybraných školách. V diplomové práci jsou sepsány informace týkajících se tematických plánu a osnov, a jestli jsou učiteli využívány. Nastíněny jsou také exkurze, na které nejčastěji učitelé s žáky jezdí. V nejdůležitější řadě metody výuky. Na každé vybrané škole jsem absolvovala několik hodin náslechů a díky těmto náslechům jsem mohla vidět několik různých metod výuky. Tyto metody jsou v práci popsané. V práci jsem narazila hned na několik problémů. Například: "Je důležité, aby měla škola očekávané výstupy významně rozšířeny? Je možné všechny tyto výstupy plnit?" Výsledky této práce mě mile překvapily. V kraji Vysočina je...
Využití projektové metody ve výuce výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ
ŠTECHEROVÁ, Zuzana
Tématem diplomové práce je využití projektové metody ve výuce výchovy k občanství na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce bude rozdělena na dvě hlavní části, na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se bude věnovat z velké části poznatkům o projektové metodě, která je v posledních letech velmi oblíbená a pozitivně hodnocená. Na část teoretickou navazuje část praktická, v níž je navrženo pět projektů, jež by mohly být realizovány v hodinách výchovy k občanství. Cílem této diplomové práce je ukázat na jednotlivých návrzích výukových jednotek implementaci projektové metody ve výuce výchovy k občanství na 2. stupni základních škol a inspirovat tak učitele výchovy k občanství k podobným projektům.
Učební styly budoucích učitelů biologie a přírodovědců
MALEČKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá tématem učebních stylů. V literárním přehledu je popsáno vyučování a jeho koncepce, pojetí vyučovacích metod a charakteristika vyučovacích metod využívaných v přírodopisu a biologii. Dále literární přehled vysvětluje proces učení, přístupy, strategie a taktiky učení. V další části se literární přehled zabývá styly učení a jejich klasifikací podle známých autorů. Poslední úsek teoretické části práce se věnuje diagnostice učebních stylů a metodám, které se k diagnostice učebních stylů používají. Výsledky shrnují zjištění výzkumné studie zaměřené na styly učení studentů vysoké školy. Výzkumná datová sada celkem obsahuje 187 případů, které reflektují rozdíly v preferenci učebních stylů u přírodovědců a budoucích učitelů biologie a souvislost určitého učebního stylu s oblíbenou vyučovací metodou, s níž se setkávali na základní či střední škole. Dále byly zjišťovány rozdíly v preferencích vyučovacích metod a důvody, které vedly respondenty ke studiu přírodovědných oborů.
Badatelsky orientované vyučování biologie člověka
DEDEK, Michal
Cílem práce bylo vytvoření tří autorských aktivizujících praktických cvičení k tématu oběhová a dýchací soustava člověka. Výuka s prvky badatelsky orientovaného vyučování (BOV) v experimentální skupině a výuka expozičního typu (výuka konvenční) u stejných témat v kontrolní skupině byla na podkladě výsledků pretestu a dvou posttestů statisticky vyhodnocena. Hodem mince bylo určeno, že třída 8.A (19 žáků) bude experimentální skupinou, třída 8.B (18 žáků) kontrolní skupinou. Ověření vytvořených podkladů proběhlo na 2. stupni běžné základní školy v dubnu 2019, ve městě Jihočeského kraje s počtem obyvatel v rozmezí 20 až 40 tisíc. Dosažené výsledky ukazují dle pretestů horší průměrné výsledky u třídy, která byla náhodně vybrána pro výuku s prvky BOV, rozdíly průměrných výsledků pretestů byly Studentovým t-testem vyhodnoceny jako statisticky významné (t=4,05, sv=35, p=0,00). Rozdíly průměrných výsledků prvního posttestu (zadán týden po výuce) nebyly t-testem vyhodnoceny jako statisticky významné (t=1,28, sv=35, p=0,21), stejně jako u vyhodnocení rozdílů průměrů u druhého posttestu (zadán měsíc po výuce; t=0,29; sv=35; p=0,77). Výsledky naznačují, že výuka BOV motivovala třídu vybranou pro výuku s prvky BOV při výuce a pomohla jí v lepším osvojení si probrané látky. I ze shrnutí dotazníku, který byl cílen na vyjádření žáků k samotné výuce témat, vyplynulo, že si žáci experimentální skupiny učivo osvojili lépe, jelikož se danou problematikou mohli sami také prakticky zabývat. Rozdíl v průměrném hodnocení výuky mezi skupinou experimentální a kontrolní se ukázal jako statisticky významný v obou posttestech u tématu dýchací soustava (p=0,01; resp. 0,03), nikoli u tématu cévní soustava (p=0,10; resp. 0,19). Tato diplomová práce je vytvořena v rámci projektu GAJU 123/2019/S.
Metody kritického myšlení v literární výchově na 1. stupni ZŠ
RÝDLOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá metodami kritického myšlení ve výuce literární výchovy na 1. stupni ZŠ. Práce je rozdělena na tři části - teoretickou, výzkumnou a praktickou. Teoretická část definuje pojem literární výchova a charakterizuje ji v současném RVP ZV. Dále vysvětluje pojmy, jako jsou výukové metody a organizační formy a zároveň je klasifikuje. Vymezuje pojmy kritického myšlení a třífázového modelu učení E-U-R. Výzkumná část na základě dotazníku mapuje využívání metod kritického myšlení ve výuce čtení a literární výchovy ve 2. - 5. ročníku ZŠ. Praktická část se zabývá přípravami na jednotlivé hodiny s použitím vybraných metod kritického myšlení.
Úroveň pravopisných znalostí žáků 5. ročníků ZŠ
MICHÁLKOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá úrovní pravopisných znalostí žáků 5. ročníků 1. stupně ZŠ. Práce je rozdělena na část teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje charakteristiku žáka 5. ročníku ZŠ, zařazení pravopisného učiva do RVP ZV, pojednává o pravopisu na 1. stupni ZŠ a přibližuje jeho druhy. Dále zahrnuje vyučovací metody, inspirativní zdroje pro výuku pravopisu, hodnocení a klasifikaci. Ve výzkumné části bylo cílem zmapovat problematiku pravopisu a jeho vyučování v 5. ročnících do konce prvního pololetí. Zjistit postoje žáků k pravopisu a jejich motivaci. Na základě vyhodnocených dotazníků byla posouzena úroveň pravopisných znalostí žáků a uveden přehled nejčastěji se vyskytujících pravopisných chyb.
První pomoc v rámci středního vzdělávání
Valenta, Jan ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: První pomoc v rámci středního vzdělávání Cíle: Cílem práce je srovnání znalostí první pomoci žáků vybraných středních škol v Karlových Varech a dále jejich případný vztah k počtu vyučovacích hodin s tematikou první pomoci a k použitým vyučovacím metodám. Metody: V naší teoreticko-výzkumné práci jsme použili metodu analýzy a metodu komparace. Analyzovány byly dostupné školské dokumenty, data získaná při testování znalostí žáků a data získaná pomocí anketního šetření od učitelů. Sběr dat probíhal pomocí vytvořeného testu a anketního šetření. Následovalo srovnání dat. Výzkumný soubor tvořilo 82 žáků a 4 učitelé ze 4 vybraných středních škol v Karlových Varech. Výsledky: Zjistili jsme minimální rozdíly ve znalostech první pomoci u žáků vybraných středních škol v Karlových Varech. Nenašli jsme přímou souvislost mezi znalostmi žáků a počtem vyučovacích hodin první pomoci a použitým vyučovacím metodám. Klíčová slova: Střední škola, školská legislativa, vyučovací metody, život ohrožující stavy, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program
Motivace žáků k učení v průběhu distanční výuky
Topinková, Jana ; High, Radka (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou motivace žáků během distanční výuky. forma vzdělávání se kvůli cyklicky se opakující pandemii nemoci Covid 19 stává běžnou formou vyučování. V teoretické části se věnuji vymezení motivace jako klíčového nástroje k učení žáků, jejímu rozdělení a vybraným teoriím. Pozornost jsem zaměřila především na psychoanalytika Sigmunda Freuda a Murrayho teorii potřeb. Kromě obecného vymezení motivace se věnuji přímo motivaci žáků ve výuce. V další kapitole pak zmiňuji distančního vzdělávání a zaměřuji se na její pozitiva a negativa zejména z samotných žáků. Kromě forem distančního vzdělávání také čtenáře seznamuji s nejznámějšími platformami, které umožňují distanční způsob vyučování. Praktická část je věnována průzkumu, který jsem provedla v loňském školním roce mezi mými žáky ze 7. ročníku. Získaná data na základě skupinové diskuze se žák která proběhla květnu loňského roku. této diskuzi posloužily slohové práce žáků, v nichž měli ze svého pohledu hodnotit klady a zápory distančního vzdělávání. Získaná data již uskutečněnými výzkumy a stanovuji doporučení pro kantory, kteří budou učit distančním způsobem. Cílem práce je zhodnocení motivace žáků při distanční výuce a komparace vlastního šetření s výsledky již provedených průzkumů.
Vývoj metod ve výuce cizích jazyků od poloviny 19. století do současnosti
Hrušovská, Tereza ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem metod ve výuce jazyků od 19. století až po současnost. V jejím úvodu jsou stanoveny hlavní a okrajové hypotézy, které souvisí s tím, kam se dostala metodologie v dnešní době. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z metodologie, rozdíl mezi metodami a didaktickými principy apod. Shrnuta je též historie vývoje metod od starověku a vliv vědeckých směrů z oblasti psychologie a lingvistiky. Nejrozsáhlejší část je věnována vývoji metod právě od 19. století. Jedná se zejména o vysvětlení vyučovacích postupů a technik, ale zároveň je v kapitolách vysvětleno v čem se od sebe metody liší, případně v čem spočívá jejich progres oproti starším metodám. Výzkumná část shromažďuje data z odpovědí učitelů na dotazník. Data ukazují, zda-li jsou hypotézy ohledně např. vlivu věku žáků a učitelů na výběr metod, pravdivé. Hlavním předpokladem je převažující eklektická a hned po ní následující komunikativní metoda ve výuce cizího jazyka. Výsledky na základě vyjádření učitelů jsou následně zahrnuty do sestavení ideálního učebního plánu, přesněji do jednotlivých aktivit. Tyto aktivity byly použity během vyučování na základní škole, konkrétně ve druhém a devátém ročníku. Reflexe žáků následně ukazuje, jestli se výsledky výzkumu shodují se skutečností. Jinými slovy praktická...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 90 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.